You can earn money from this!!!!!



How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join this, u can earn 0.20 even more for one click..

http://www.churpchurp.com/YusufYafith/share/churpchurp-invite





Produk Bioasli

www.blogbioasli.com/simpleneasy Shopping di sini click link disebelah kiri********************************************************

Friday 12 August 2011

Persaudaraan sungguh indah

ok Assalamualaikum w.r.t

Korang tengok tak DLCW alar Datuk Lee Chong Wei lawan. Menang semalam..apapun bak kata Dr. Fadzilah Kamsah selami jiwa, rawat rohani perkasa peribadi.

Tadi aku tengok tanyalah Ustaz kan... lawak lar dia cakap ada susu ayam huh pelik kan...dia cakap apa yang takder kat kedai mamak tu semua dia akan usahakan untuk ada boleh pulak mamak tu cakap ada...hahaha...
lepastu cakap kat pelanggan balik dah HABIS hahaha....



Dalam hadis yang lain Rasulullah juga bersabda :
“Setiap perkara kebaikan adalah sedekah . Sesungguhnya di antara perkara ma’ruf itu ialah bermanis muka ketika bertemu saudaramu dan menolong memenuhi bejana saudaramu dengan air” . (Hadis riwayat Al –Tirmidhi)
Dia cakap kita ni semua adalah saudara dari negara papua, China, India, dan sebagainya. Kita sesama muslim mestilah mempunyai sifat persaudaran lebih2 lagi dalam bulan ramadhan kan.  Sama2 kita muhasabah diri kita dengan menjalinkan persaudaraan yang lebih mantap tak kira sesama ahli keluarga, sahabat handai, ibu bapa dan siapa saja agar bertambah sifat persaudaraan di kalangan kita.



Kita juga perlu memberi dan menerima segala ilmu yang diberikan kepada kita agar kita dapat memanfaatkan apa yang kita telah pelajari. Bulan yang paling mulia, dan bulan yang diturunkan Al-Quran sangat mulia dan juga dikurniakan lalaitul qadar haruslar kita manfaatkan sesama kita hendaknya.

No comments:

Post a Comment